м. Київ, Києво-Святошинский р-н,
с. Гатне, вул. Київська, 138а
+380 73 65 66 400
+380 96 65 66 400
+380 66 65 66 400
UA
RU
Назад

Випробування вантажопідйомного устаткування : причини це знати і робити.

Шановні читачі мого блогу! Цю першу статтю по вантажопідйомному устаткуванню я пишу на правах інженерно-технічного працівника з майже тридцятирічним стажем, а також маючи у своєму особистому архіві безліч посвідчень починаючи від "посвідчення стропальника" до відповідального за дуже велике кранове господарство. Стаття адресована для власників вантажопідйомного устаткування, що має на своєму балансі пристрої вантажопідйомністю до 2,0 тон, представленого на нашому сайті.

Не усі організації мають у своєму штаті інженерів по охороні праці і техніки безпеки, не усі директори, виконроби, начальники ділянок особисто знайомі із законами України по охороні праці, така вже реальність наших суворих днів, коли потрібно працювати, будувати, заробляти, навіть часто з порушеннями, які є грубими і можуть бути багаті тяжкими наслідками.

Я не закликаю до легалізації порушень, мова піде про глибоку логіку речей, яка і стала основою усіх інструкцій, розділів і статей законів по охорону праці і техніки безпеки. До того всьому, суворість усіх екстрених заходів є наслідком безлічі травм, каліцтв, а то і летальних випадків з працівниками, не рахуючи прямих матеріальних збитків. Але існують дуже прості, досить доступні способи і методи "спілкування" з вантажопідйомним устаткуванням, використовуючи які, особа реально відповідальне за здоров'я і життя своїх працівників, не призведе до ситуації, коли потрібно буде дивитися в очі потерпілому або не краще, якщо його родичам. Йдеться про випробування крану підйомного, так само як і будь-якого іншого вантажопідйомного устаткування.

Законом регламентовані усі подробиці цих робіт, які до букви прописані скрізь де тільки можна. Але! Суть зводиться до найважливіших засадничих моментів: випробування, які можуть бути статичними і динамічними.

Спробую простими словами описати процес, для чого він потрібний, а також коли це потрібно робити. Знову також уточнюємо, що йдеться про крани до 2,0 тон, представлені на нашому сайті. Випробування потрібно проводити в наступних випадках:

- Кран тільки що купили, змонтували.

- Кран розібрали, перемістили на інше місце (важливим моментом є розбирання-складання)

- Ремонт із заміною яких або частин, таких як гальмо, канат, а також будь-яких інших з частковим розбиранням крану.

- Після тривалої перерви в роботі (тривалого на розсуд особи відповідальної).

- Інших випадків, але це вже потрібно читати Правила охорони праці при експлуатації вантажопідйомних кранів.

Що потрібно робити при випробуванні:

- Статистичне випробування: однією з найнеприємніших відмов в роботі вантажопідйомних машин є ситуація, коли вантаж кран "не тримає". Добре якщо оператор може контролювати ситуацію, і наслідкам якимсь чином може запобігти. Але несправність ця не жартівлива.

Для розуміння і оцінки технічного стану кранів призначено це випробування. Випробовують кран таким чином: вантаж, що перевищує на 20-25 відсотків (чи на чверть), підіймаємо на безпечну мінімальну висоту і утримуємо упродовж перекуру оператора, при цьому гальмо повинне повністю справлятися з покладеними на нього обов'язками, тобто вантаж не повинен "просідати". Логіка така: якщо з перевантаженням на чверть кран з вагою справляється, то з меншою вагою кран впорається тим більше, і тим самим вірогідність настання форс-мажору з аварійним опусканням вантажу буде мінімізована.

- Динамічне випробування:

Динамічне випробування проводять теж з перевантаженням крану на чверть і моделюють штучно ситуацію, коли в якийсь момент на крані аварійно продає електроживлення, і незважаючи на перевантаження, повинні спрацювати гальмо, яке утримує вантаж. Але у момент відновлення електроживлення кран з будь-якого попереднього положення вантажу повинен "запуститься" і продовжити роботу.

Я доступно, без офіційних словосполучень і точних цифр дохідливо пояснив: що, коли, і як потрібно робити, щоб люди, які працюють з вантажопідйомним устаткуванням були живі і здорові!!!

Існують Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідйомних кранів, підйомних пристроїв і відповідного устаткування НПАОП 0.00-1.80-18 від 19.01.2018 р., безліч розділів якого регламентують усі без виключення аспекти ремонту, монтажу і демонтажу, випробувань, оглядів, розслідувань нещасних випадків, призначень відповідальних всіх рівнів і багато ще інших робочих моментів, які виникають при експлуатації вантажопідйомної техніки.

0 0)